Lidovci chtějí ulevit dopravě v Líšni

12. března 2018

Sdílejte s přáteli

Průjezd městskou částí Brno-Líšeň je ve špičce velmi komplikovaný. Spousta řidičů projíždí starou zástavbou rodinných domů a obchvat po čtyřproudové silnici v ulici Novolíšeňská nevyužívají, protože se zde tvoří kolony. Lidovci přišli s řešením, které by dokázalo dopravě v Líšni výrazně ulevit.

„Kolony vznikají v místě, kde se Novolíšeňská kříží s ulicí Trnkovou. Problém je především na ulici Trnkova, kde se na patnácti metrech v malém esíčku nachází dvě křižovatky. Nejprve je zde odbočka k obchodu Lidl a k areálu Zetoru a následuje odbočka do ulice Trnkova. Toto řešení je podle mne nesmyslné, a navíc velmi nebezpečné. Řidiči se tomuto většinou raději vyhnou,“ uvedla zastupitelka MČ Brno-Líšeň Eliška Vondráčková.

KDU-ČSL proto požaduje nové řešení této křižovatky, které musí být co nejdříve.

„Křižovatka Trnkovy a Novolíšeňské je už v současnosti komplikovaným místem. Čtyřproudová komunikace spojující Olomouckou radiálu s obcemi severně od Brna jako je Ochoz u Brna nebo Jedovnice se zde kříží s ulicí Trnkova a výjezdem z velkého parkoviště od prodejny Lidl. Navíc jsou zde celkem vytížené přechody pro chodce. Problémem je, že zde také chybějí semafory. Proto zde vznikají pravidelné zácpy, které řidiči řeší objížděním trasy přes starou zástavbu Líšně. Nejlepším řešením by proto bylo vytvořit propojku mezi Trnkovou a Novolíšeňskou ještě před současnou polohou tamní retenční nádrže. Tím by se současné křižovatce výrazně ulevilo,“ doporučuje dopravní expert KDU-ČSL Filip Chvátal.

Rada města Brna uložila Odboru dopravy najít nové řešení křižovatky, a to při přípravě záchytného parkoviště typu Park and Ride, které by se zde mělo vybudovat.

 „Při výstavbě záchytných parkovišť je nutné dbát na to, aby se na něj řidiči snadno dostali. Musí pro ně být časově výhodné využít služeb veřejné hromadné dopravy. Pokud však budou muset stát v zácpě už cestou na samotné parkoviště, budou raději hledat jiné rychlejší trasy. V tomto případě je také nutné ulevit kolabující dopravě na ulici Novolíšeňská, a hlavně omezit průjezd automobilů starou Líšní, která má být klidnou a bezpečnou oblastí. Je nutné, aby došlo k vyřešení problematické křižovatky ještě před vybudováním parkoviště,“ dodává první náměstek primátora Petr Hladík.

Město plánuje podle Strategie parkování vytvoření velkých záchytných parkovišť typu Park and Ride v okrajových částech města. Z těchto parkovišť by lidé přesedali z automobilové dopravy na systém veřejné hromadné dopravy. Takové parkoviště je plánováno i v lokalitě Novolíšeňská – Trnkova, Zetor.

 

Zdroj: KDU-ČSL Brno

12. března 2018

Sdílejte s přáteli

Přečtěte si také

Nahoru